lördag 5 april 2014

God morgon

En tidig morgon på en ledig helg och jag är klarvaken, varför? ja om jag visste det men jag är ju en morgonmänniska och en morgon innebär att ungarna fortfarande sover och allt är lugnt, vedspisen är det enda som hörs och jag hörs inte när jag smyger omkring i filttofflor och tjock morgonrock...kanske inte den snyggaste kombinationen men jag har för längesen accepterat det faktum att man är mamma, fru och trött på morgonen.......
Så då får man se ut man vill på morgonen ja gubben min sover ju också så ingen behöver se mig=)
Nu sitter man i köket med en stor kopp te och fralla och bara njuter av tystnaden, lugnet och morgontidningen som jag hämtade in i en plusgrad och sol så det var lite kallt men vedspisen väntade på mig när jag kom in.
Som sagt lugnt och stilla..precis vad jag behöver just nu Kram Linda

5 kommentarer:

Marie´s sa...

Vi är precis likadana..skrämmande men vi är ju soulmates=)
kram och puss på dig..ringer idag igen när det passar....

LinaPina sa...

Morgonrock är visst sexigt..det beror ju på vad man har under:)
Erik brukar då aldrig klaga & gör han det sätter jag mig på honom..då klagar han definitivt inte:) kramiz

Marie´s sa...

Gullet jag önskar dig en god natt sömn och hoppas din lediga dag imorgon blir bra..jag är ledig i övermorgon..sen helgarbete.

Anonym sa...

Så himla skönt för jag är ledig idag, sånt är man ju inte van vid i veckan men vi hade utbildn igår på kvällen så idag är man ledig och fick lite sovmorgon.

Skönt att vara själv hemma..tyst och lugnt men det regnar så ingen promenad idag troligtvis.
krama ungarna och gubben=)
Kram Anna

Marie´s sa...

Glad Påsk och du din lyckans ost är ju ledig i helgen...kram