onsdag 8 april 2015

Bloggpropp..stopp

Nej usha vad dålig jag varit på att blogga allt kommer emellan och dagen till ära så har T en utflykt så det blev att packa tänk att hon blivit så stor och nu går allt i en rasade fart.
Skola, fritid och livet i övrigt och jag satt i bilen på väg hem igår och funderade på att hon ska fylla 9..tänk min lilla prinsessa är en stor tjej och min lille prins fyller sju.
Det är bara jag som blir yngre varje dag=) mitt lilla sätt att undermedvetet inse att man inte längre är så mjuk i lederna, har samma power för när man lutar sig framåt.
När man böjer sig så märker man att oj vad det strular.
Man funderar och jämför med mamma och syrran,  för ett par år tidigare log jag åt deras klagomål...jag är stel..seg..hördes lite då och då och det stönades hi hi.. nu är jag där=( men jag får vara glad att jag inte har ont för det hade varit riktigt jobbigt.
Nu ska jag njuta av förmiddagen och ut och promenera en stund i solen, tvätten sköter sig själv..maten fixar jag sen och ungarna åker med buss så ingen mer hämtning.
Nu cyklar dom från vägen, ungarna klarar sig själva och den här mamman kan unna sig lite hemmalyx på sin lediga dag.
Yippii ett blogginlägg...!! intressant att det händer saker..tänker dom stackare som läser....jag tvivlar på att någon gör det, men ha det gott för det ska jag ha idag.
Kram Linda

4 kommentarer:

LinaPina sa...

Tänkte på samma sak...fast jag har ju inte nått 30 än....
Pyret växer så det knakar och hans mamma blir så gammal så tilltalas tant på dagis...jorå en liten tjej på dagis sa så...Tack vännen sa jag och log.
Svor i bilen hem....tyst så inte pyret hörde:)
Nu ska jag till träningen.

FLAK sa...

Tänk så tiden springer, tur att vi tränar så vi hinner med=)
Kram på dig vännen och här är en till som läser..gammal? vi?! njae fast så där lagom stel...och äldre än dig=) typ

Anonym sa...

Hörröduru...sånt där kallas mobbing men nu fick du allt tillbaka det med råge..old person=) nu kanske du ätligen förstår hur jag kände mig vid den tiden...kram från en som är ännu äldre och visare=)
Min sessa har ju både blivit stor och mamma så tiden flyger fram...snart är jag som mamma....old and wise.
Puss på dig och hoppas småttingarna håller sig friska och att solen lyser på dig för här är det skönt och varmt vill jag lova. kram gullet

Marie´s sa...

Älsklingen du vet att vi tittar in..fast jag skulle hellre träffas irl puss på dig och jobba lugnt..jag är ledig hi hi