lördag 9 juli 2016

Telefon

Jag fick mig en liten tripp tillbaka när man var ungdom och var ute på fest, när man skulle hem fanns det inga mobiler att ringa med, man fick gå hem, eller cykla men då fanns risken att cykeln blev snodd. Vi gick alltid om vi inte åkte bil eller buss och när man skulle hem, väldigt sent typ 21=) ringde man till pappa kan du komma? pappas flickakortet utnyttjades till max och han kom. Hur fick man tag på pappa? jo man fick gå till en telefonkiosk för att ringa, det var långt innan mobilerna fanns. Usch nu känner jag mig gammal och tänker på när T kommer ringa från sin mobil för att bli hämtad då är det jag som kommer att åka..mammahjärtatkortet fungerar för mina ungar. Idag blir det utflykt till barnens gård, vi bjuder grannarna som passade huset åt oss=) världens bästa helt enkelt. Kram Linda

1 kommentar:

LinaPina sa...

Härligt jag minns oxå telefonkioskerna & kuliga telefonstunder med sara & heta linjen hi hi pyret sov sött hela vägen...nu är vi i Göteborg & ska träffa Marie imorgon...mysigt kramizar